hétfő, augusztus 01, 2011

Habkönnyű áfonyás-mandulás muffinok (paleo)






Imádom az áfonyát. Ilyenkor, áfonyaszezonban, igyekszem minden létező ételt áfonyával dúsítani. Legjobb persze nyersen fogyasztani az édes kis antioxidáns-bombákat, de ha az embert elkapja az ihlet, akkor bizony nehéz visszafognia magát, én magam pedig kicsit sem próbálom visszafogni ilyen téren. 
Így esett, hogy édes, mézes, mégis könnyű (van benne citrom is) kis muffinok készültek teletömve áfonyával. Amiket aztán gyorsan meg is kellett ismételnem rendelésre másnap, majd harmadnap és...azóta is készítem őket szorgosan. Édesanyám egyébként egyszerűen csak "marcipános" muffinnak hívja őket, mert valamiért van egy kis beütése a méz és a mandula miatt...
Soknak tűnik az áfonya adag így ránézésre, de ha van belőle bőven, akkor szerintem ne csak mutatóba tegyünk a tésztába. Antioxidánst mindenkinek!

Édesanyám kedvenc csészéjében igazán csinosan mutatnak a kis bogyók, bár számomra tenyérből is ugyanolyan kívánatosak...

Tipp: Mindenképp készítsünk dupla adagot, ugyanis nem éri meg  még azt sem, hogy kihűljön. 


Számomra ellenállhatatlan látvány, ahogy a kis éjsötét csodabogyók süllyednek az édes "tésztában"...


10 megjegyzés :

  1. Nagyon guszta! A fotókért meg odavagyok. :)

    VálaszTörlés
  2. ÓÓÓ annyira gyönyörű képek, főleg a teáscsészés tetszik

    VálaszTörlés
  3. Ma jön a kedvenc barátnőm, ezzel a finomsággal fogom várni. :) Köszi a szuper receptet, és (nem teljesen önzetlenül...) sok-sok ihletett pillanatot kívánok még Neked a főzéshez-sütéshez!

    VálaszTörlés
  4. Petra, Bianka! Köszönöm!

    Orsi! Nagyon örülök, hogy megcsináltad, nagyon remélem, hogy ízleni fog mindkettőtöknek! Köszönöm, igyekszem! :)

    VálaszTörlés
  5. Megcsináltam, de az enyém nem lett ilyen szép és a képen amikor az áfonyák süllyednek sokkal hígabb a tésztád, mint az enyém volt. Nem tudom mi lehetett a baj. Egyébként nagyon ízlik csak nekem nem elég édes. Megfogadtam a tanácsod és dupla adagot csináltam. :)

    VálaszTörlés
  6. Ne haragudj Pocak Panna, elhamarkodott volt az előző hozzászólásom. A muffin kihűlt és bár nincs olyan szép, mint a tiéd, de az íze...hmm megédesedett és isteni. :)Tudhattam volna már, nekem a paleo muffinok hidegen mindig finomabbak.
    Köszi, hogy vagy nekünk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves csillag porszem!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy ízlik a muffin, mindig az íze a lényeg! :)

      Törlés
  7. Szia. Csak nekem adja angolul a receptet? Vajon miért?Olyan guszta és szeretném én is megcsinálni. Nem lehetne magyarul is feltenni?
    Kata

    VálaszTörlés
  8. Habkönnyű áfonyás-mandulás muffin-ok
    20 mini muffin-hoz
    3 csésze étkezési mandula
    4 tojás
    2 ts. vanília kivonat
    ¼ csésze méz
    3 evőkanál citromlevet
    2 csésze áfonya
    1/3 csésze kókuszolaj
    1 ts. szódabikarbóna
    A mandulát darálóban őröld meg, ha nincs őröltet vegyél. Törje fel a tojásokat egy tálban és adjuk hozzá a vanília kivonatott, mézes citromlevet, és a kókuszolajat. Jól összekeverni. Adjuk közben hozzá a mandulát és a szódabikarbónát tovább keverjük. Adjuk hozzá az áfonyát óvatosan keverjük bele. Kb.15 percig 170 C fokos sütőben muffin tepsibe sütni.
    Hozzávalók a fagylalthoz
    1 tojásfehérje
    ¼ csésze juharszirup a legjobb minőségű ha van
    1 evőkanál citromlevet
    ¼ csésze áfonya
    Mossuk meg az áfonyát és öntjük a serpenyőbe, és főzzük kb.10 percig magas hőmérsékleten kanál megakadjon lekvár legyen. Kezdje tojásfehérjét lassan keverni citromlével majdnem elkészülne adjuk hozzá a juharszirupot tovább keverve bolyhos legyen tegyél bele kevés mályvacukrot. A végén keverd hozzá az áfonyalekvárt. Öntjük csőzsákba majd a fagyasztóba rakjuk.2 napon belül edd meg őket addig is tarts őket hűtőben. Ne aggódj nem tartanak 1 órát!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Panna!

    Bár látom, hogy rég nem volt itt aktivitás, de azért felteszem a kérdést...hátha:)
    A tojásokat egyben verjük fel gondolom, de elég egy kézi habverővel? Vagy robotgéppel? Mert én kipróbáltam a receptet, de a kukában landolt! Egy keverhetetlenül sűrű masszát kaptam, amit fakanalastól kiemeltem a tálból. Mondjuk a darált mandula és a mandulaliszt nedvesség felvevő képessége nem ugyanaz, és én mandulaliszttel csináltam (ráadásul érzésre szerintem zsírtalanított volt). Lehet, hogy az volt a probléma?

    Köszönöm: Nóra

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!