hétfő, március 12, 2012

Mamma almás pitéje - mert van, amiből csak a Mammáé a legjobb! (cukor és édesítőszer nélkül, paleo)



Mindenkinek vannak meghatározó gyerekkori élményei a szülői konyhából. Én abban a kivételesen szerencsés helyzetben voltam gyerekként, hogy szörnyen el voltam kényeztetve hami tekintetében, ugyanis az én Anyukám egy valóságos csodanő, aki két állás mellett is mindig ellátott minket több fogásos ebéddel és vacsorával. :) Rengeteg bevált receptje volt, köztük rengeteg sütemény. Az egyik nagy kedvencem, az almás pitéje volt, amit hasonlóan készített el, mint a mostanit (legalábbis az emlékeimben), így óriási meglepetés volt Skóciából hazaérve, hogy almás pitével várt. 
Szerintem talán nincs is olyan süteménynél, ami jobban mondja, hogy "otthon" mint az almás pite. Bódító alma és fahéj illat lengi be a lakást, kint a zord, téli idő, bent az asztalon pedig a még meleg almás pite. Rácsos a teteje, ropogós a széle, a töltelék-tészta aránya kb. 5 az 1-hez, és édes. Meglepő, hogy cukor, méz és bármilyen más édesítő nélkül is édes. Nálunk mindenki szinte fulladozva tömi magába, kicsi és nagy egyaránt, újra és újra, egyik napról a másikra (merthogy Mammának minden nap kellett sütni egy nagy adaggal a karácsonyi 2 hetes szünetünk alatt). Megunhatatlan, repeta-biztos recept.
Ez az én Mammám almás pitéje. A tuti befutó.





15 megjegyzés :

  1. KEdves Pocakpanna!

    Imádom a blogodat, kb. 7 hete paleozok, akkor találtam rá. Fantasztikusak a receptjeid, csak sajnos a mandulavaj készítés még kifog rajtam, mert a gépem nem a legjobb, de mindegy.

    Az almáspite is nagyon bejön, biztosan elkészítem. A kérdésem, hogy a dió mennyisége 70 db, 70 dkg, 7 dkg ? Kisegítenél ebben :) Bár a hatalmas főzőtudományom azt mondatja velem, hogy 7 dkg, de azért inkább megkérdezem :)

    Sok sikert. Ildikó

    Ui: Amennyiben elkezded a hústalan étrendet, kíváncsi lennék, hogy miket eszel. Közzéteszed valahol? Üdv Ildikó

    Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 70 g az a dió! :))) Elnézést, nem tudom hogy maradhatott le?! :)
      Igen, fogok majd írni szerintem facebookon hogy miket eszem. Főként zöldség lesz, meg zöldség leves, de az biztos, hogy lesz benne sok gyömbér meg paprika. :)
      Köszönöm a kedves szavakat! :)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Aki még nem evett szar,de egyben drága "süteményt",annak szívből ajánlom, a recept kitalálója pedig fogyassza tovább minden nem egészséggel!

      Törlés
    4. "Minden nap" akartam írni az előző bejegyzésben"...

      Törlés
  2. Ez egy nagyon tuti kis almáspite, kérem! Nekem nem volt itthon áfonyám, ezért egy haldokló banánt áldoztam bele, de áfonyával is biztosan legalább ilyen finom! :)

    A mandulavaj-témához: nekem az a tapasztalatom, hogy bolti mandulával nem működik a dolog, viszont ami a szüleim fájáról való bio, abból kb 5 perc alatt vaj lesz. Szóval érdemes a mandulával is kísérletezgetni!

    Kri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kri! Nagyon örülök, hogy sikerült és ízlett a torta! Banános-almás? Egész jókombináció!
      A mandulavaj érdekes téma itt a blogon...nekem eddig sikerült mindenféléből. Talán csak gép kérdése vagy esetleg tárolásé...száraz helyen kell, szigorúan nem hűtőbe. És ha beáztatjuk és ki kell teljesen szárítani.

      Törlés
  3. Kedves Pocak Panna, nagyon örülök, h rátaláltam a blogodra.. kb.6 hete paleózunk.. ezt a pitét 4 nap alatt kétszer sütöttem meg, a gyerekeim szerint naponta elfogyna :) Áfonya helyett magozott somot és mazsolát tettem bele, úgy is nagyon finom lett...

    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda!
      Nagyon örülök, hogy ízlik Nektek, továbbítottam leveled Édesanyámnak (a recept szerzőjének). A paleohoz nagyon sok kitartást és sikert kívánok, nagyon dícséretes, hogy gyerekekkel belefogtál.
      Ez a pite nálunk is naponta fogyott karácsonytájt, mikor összegyűlt a kis család. :)

      Törlés
  4. Nem tudom honnan estem az oldaladra napokkal ezelőtt, de idepottyantam. :D

    Ma fel akartam jönni ihletet meríteni, de nem volt időm. Valami sütit akartam a lányoknak a sütihez. Hát sütöttem banános mandulalisztes muffint. Ami szintén finom, de inkább ezt csináltam volna meg, ha időben gép elé ülök. Sebaj. Majd legközelebb. :D

    Nyamm

    Ui.: a kajákat nagyon szépen rendezed a képeken és szépek a képek is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat Hella, remélem legközelebb majd sikerült kipróbálni a receptet! :)

      Törlés
  5. Hahóó :)

    (Folyton elszáll a kommentem :S)

    Jelentem kipróbáltam. Fini lett :D Amikor mindent kipakoltam, rájöttem, hogy nincs elég mandulalisztem, de mandulám se. Így a 70 gramm őrölt dióhoz és 30 gramm mandulaliszthez 100 gramm kókuszreszeléket raktam. És mivel a két kiscsajra is gondoltam, ezért tettem bele egy kis mézet, hogy édesebb legyen.

    Nagyon jó lett. :D

    Köszi az ötletet/ötleteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy jól sikerült és mindenkinek ízlett, Hella! :)

      Törlés
  6. Nagyon finom lett! Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Pocak Panna! Megcsinálnám ezt a sütit holnap, de van egy pár dolog, amit megkérdeznék:
    1) darált mandulám nincs itthon, csak héjas egész. Megdarálhatom így, vagy blansírozzam?
    2) nyári almám van, az a tapasztalat, ha főzöm, szétesik, mit tanácsolsz?

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!