szerda, november 21, 2012

Macaron és Cupcake országban jártam...

Az elmúlt egy évet Skóciában töltöttük férjemmel, ahol Ő kutatott, én pedig cukrászkodtam egy családias, ám gyorsan fejlődő és egyra nagyobb hírnevet szerző cukrászda-láncban.
Nagyon élveztem a munkát, mert habár nem képzett munkásként dolgoztam, nagyon megbecsültek, tiszteltek, és rengeteg lehetőségem adódott kreatív oldalam kiélésére.
Nagyon jó munka volt, azonban júniusban haza költöztünk Magyarországra és jelenleg ismét egy új országban, sőt, új földrészen élünk. Erről hamarosan többet írok majd.

Íme néhány fotó a cukrászdáról, valamint a műveimről:
(a fotók minősége miatt előre is elnézést kérek, csak mobillal készültek)

Valentin-napi cupcakek


Valentin-napi kirakat

Giant cupcake avagy óriási cupcake.
Nagy kedvenc volt szülinapokra, ez egy változat. 

Esküvői torta kurzuson is voltunk, csak nekünk tartották és mindenki elkészíthette a saját esküvői tortáját. Ez az enyém. Mivel mindegyik csipkézett és virágos volt, én valami modernebbet szerettem volna. A tetején lévő virágokat, melyek olyanok, mintha textilből lennének, nagyon nehéz volt megformázni. Két teljes napi munka volt. Ahhoz képest, hogy először dolgoztam fondanttal, nagyon elégedett voltam magammal. 

Pisztáciás macaron. Rögtön elkapkodták. 

Gingerbread macaron (gyömbéres). Isteni volt, már sülés közben is az illata.
A macaronba karácsonyi fűszereket tettem  a gyömbért többségben hagyva,
a krémben pedig cukorszirupban eltett gyömbér volt keverve.

Mocha macaron: kávés "héj" és étcsokoládés töltelék.
A felnőttek kedvence volt. 

Mandarinos cupcake, mandarin héjjal.
Igazi karácsonyi különlegesség.

 Összesen kb. 20 féle ízű macaront készítettem, ez volt az egyik legkedveltebb feladatom. Mindig én készítettem őket, egyszerre 200 db-ot, 4 különböző ízt legalább és ezt olyan heti kétszer-háromszor. Egy adagot, ami olyan 80 db macaront adott ki, maximum fél órán belül tettem a sütőbe. Mostanra már csukott szemmel megy. :)




Mindennapos kínálat. 

Mindennapos kínálat. 

Arról, hogy most hol élek, s mit csinálok később olvashattok.
Szép napot Mindenkinek!


11 megjegyzés :

  1. Jaj, de irigyellek a macaron miatt! Nekem valahogy eddig nem sikerült :) A többi munkád is gyönyörű :) Bár gondolom a fondantot nem kóstoltad, hiszen abban töméntelen mennyiségű a cukor, sokszor már én se bírom :)

    VálaszTörlés
  2. Á, összefutott a nyál a számban! Muszáj lesz ebéd után valami sütit is ennem!

    VálaszTörlés
  3. Komolyan be kell állni a sorba és nekiveselkedek már én is a makaronnak, olyan jól néznek ki :) Sok sikert az új helyen/földrészen, várjuk a beszámolót!

    VálaszTörlés
  4. Sikeres földrész váltást kívánok ! A macaronok gyönyörűek! Megkaphatnánk a "Pocak Panna" féle receptet? Főleg a titkot, mitől ilyen vastag a talpuk és mitől ilyen szép magasak? Macaront még csk képen láttam meg amit én készítettem, így nem tudom az ideális méretét sem.
    Köszönöm: VIMA

    VálaszTörlés
  5. Jujj, de gyönyörűek!!! Ilyen munkahelyen hogy nem csábultál el?

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a kedves hozzászólásokat!

    Sajnos a receptet nem írhatom le, mert az a cukrászdának volt a titkos receptje, de annyit elmondhatok, hogy ami a legfotnosabb, az a magas cukor tartalom. Valamint, mi nem ütögettük oda a tálcát (amire rányomkodtuk a macaront) az aszalhoz, nem ütöttük ki belőle a levegőt. 140 fokon sütöttük kb. 15 percig. Arra is rájöttem, hogy nem kell fokozatosan adni a cukrot a tojásfehérjéhez, egyszerre bele lehet zúdítani aztán addig verni, míg kész nincs. Nem kell félni tőle annyira.

    VálaszTörlés
  7. Nem csoda, hogy megbecsültek, tiszteltek... Nagyon tehetséges vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon kedves vagy, köszönöm szépen. :) Azért is szerettek, mert keményen dolgoztam, nyugaton nagyon értékelik ezt.

      Törlés
    2. Én is "nyugaton" élek, így megértem. :)

      Törlés
  8. Csodásak a képek és hihetetlen ügyes vagy! Minden tiszteletem a tiéd. :)
    Régóta szeretnék olyan cupcake-et sütni, ami a végén ilyen szépen meg van díszítve, de még soha nem mertem neki fogni. :)
    Nagyon sok ilyen szuper élményt kívánok az új földrészen is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat!
      Nem olyan nagy ördöngősség ám a habnyomás, csak kell hozzá egy habnyomó különböző fejekkel, és akár gyakorolhatsz egy tiszta pulton mielőtt a sütire nyomnád. Csak gyakorlat kérdése. :)
      Sok sikert és köszönöm a jókívánságokat!

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!